فريدة سيف النصر: أرفض مسلسلات الـ15 حلقة

قالت الفنانة فريدة سيف النصر، إنها رفضت العديد من الأفلام بسبب مستواها الفني.

تابعت "سيف النصر" خلال حلولها ضيفة على برنامج "أسرار النجوم"، مساء الخميس، المذاع عبر "نجوم إف إم" مع إنجي علي: "أنا رافضة أفلام كتير جدا وسبب الرفض إني بقول لهم يا جماعة إنه مش هيقعد 3 أو 4 أيام في السينما، وفعلا ده اللي بيحصل ومش دوري بس لأني ببص عالعمل كله".

أضافت: "زي مثلا فيلم (صاحب المقام) مع ماندو العدل وأستاذ إبراهيم عيسى، وأنا طلعت في مشهد واحد بقول جملة الحمد لله وبموت وقالولي كسرتي الدنيا وأخدت جوايز وأنا مستغربة إذا كان فيه حاجة أنا مش عارفاها لكن ربنا هو اللي مديهالي، لأني لما بحب من قلبي بجد ولو كرهت ده بجد".

نرشح لك: أحمد السقا: "التاريخ والدين مينفعش نهزر فيهم"

وعن رأيها في المشاركة في المسلسلات القصيرة، قالت: "جالي مسلسلات 15 حلقة موافقتش و3 حلقات موافقتش، علشان أعيش مع الشخصية وأطلع كل اللي فيها".

يذكر أن فريدة سيف النصر شاركت في رمضان 2024، بمسلسل "العتاولة"، وتدور أحداثه في إطار اجتماعي شعبي ويشهد العديد من الصراعات أبرزها صراع الأخوة بين أحمد السقا وطارق لطفي كما تظهر مي كساب بدور طليقة أحمد السقا أما زينة فستكون حبيبته.

مسلسل “العتاولة” من بطولة طارق لطفي، وأحمد السقا، وباسم سمرة، ومي كساب، وحنان سليمان، وهدى الإتربي، وصلاح عبد الله، وجار التعاقد مع باقي أبطال العمل، وهو من تأليف هشام هلال، وإخراج أحمد خالد موسى.