"خناقة" على الهواء بين لواء شرطة وناشط سياسي

نشبت مشادة كلامية بين اللواء محمد نور الدين، مساعد وزير الداخلية الأسبق، والناشط السياسي وعضو حركة “تمرد” السابق، شريف هلال، بعدما انفعل الأخير قائلًا: “فكر الخمسينات والستينات عايزين ننساه، الدولة شاخت، تعبنا من كلمة كله تمام يا أفندم”.

ورد “نور الدين” في حواره مع الإعلامي وائل الإبراشي ببرنامج “العاشرة مساءً”، المذاع عبر شاشة “دريم”، منفعلًا: ” خلي عندك شجاعة وقول أنا بحرض على التظاهر، ولا خايف، إنت عامل زي البرغوت اللي بيقول للفيل أنا واجعك”.

وقال “هلال” ردًا على مساعد وزير الداخلية الأسبق: “متدخلنيش في حوارت وجاوبني على كلامي، أصل إحنا كتير وواجعينكوا”، ليرد “نور الدين”: ” أجاوبك على إيه؟ هو أنت وكيل نيابة ومعاك توكيل تمكين الشباب، خلي كلامك مع الأستاذ وائل”.

وأكد اللواء أنه اتفق مع الإعداد ألا يظهر مع هذه النوعية من الشباب، وأضاف: “عنده عدم تربية لفظية في الكلام مع اللي أكبر منه”، ليرد “هلال” بأن اللواء كان يتحدث معه بطريقة لائقة في الفاصل.

واختتم اللواء انفعاله قائلًا: “نعم يا أخويا يعني أنا كنت بطبطب عليك في الفاصل ودلوقتي عامل عليك عنتر.. بتستهبل ولا إيه؟ الشباب المحترم اللي مبيقبضش من الدول الأجنبية لا يتهكم على الرموز والأخلاق”.

اقرأ أيضًا:

١٠ كوميكس تؤكد الجدل حول فيلم “هيبتا”

في ذكراه الأولى.. حكاية الزائر الوفي لمقبرة الأبنودي

تعرف على المشجعة الحسناء في مدرجات الأهلى

تعرف على “اللاعبين المطربين” في إعلان فودافون “الأهلاوي”

خِصم جديد لمرتضى منصور

مفاجأت جديدة في قضية قتيل الرحاب

اتهام هيفاء وهبي بإهانة الحجاب

.

تابعونا علي الفيس بوك من هنا

تابعونا علي تويتر من هنا