لقاء الخميسي توجه رسالة للجمهور بسبب "فستانها" في "القاهرة السينمائي"

سارة عوض

أعربت الفنانة لقاء الخميسي، عن سعادتها بالتعليقات الإيجابية، التي أشادت بإطلالتها في حفل ختام مهرجان القاهرة السينمائي الدولي، في دورته الأربعين، لافتة إلى أنها تحترم جميع وجهات النظر طالما كانت في حدود الأدب والتحضر.

نشرت “الخميسي” عبر حسابها الشخصي على موقع”إنستجرام” عدة صور لها وكتبت عليهم: “مساء الخير، كلامي النهاردة للناس اللي بتحبني واللي بحبها وباحترمها، الناس اللي كانت في منتهى الأدب في تعليقاتها عن أخر لوك ليا في ختام الدورة الأربعين من مهرجان القاهرة السينمائي، باحترام أرائكم اللي نابعة عن حب وخوف وباقدرها جدًا”.

استطردت: “أحب أوضح أن أخر لوك ليا، اخترنا أنا وفريق العمل بعناية فائقة والحقيقة هو عاجبني جدًا من فستان أو شعر أو ميك آب، اللي اتظلموا في إضاءة ماكنتش أحسن حاجة، واحترم وجهات النظر المختلفة طول ما هي بتتقال باحترام وتحضر”.

View this post on Instagram

مساء الخير .. كلامي انهارده للناس اللي بتحبني من قلبها واللي انا باحبها وباحترمها .. الناس اللي كانت في منتهى الأدب في تعليقاتها عن اخر لوك ليا في ختام الدوره الأربعين من مهرجان القاهره السينمائي .. باحترم ارائكم اللي نابعه عن حب وخوف وباقدرها جداً .. لكن حبيت أوضحلكم رأي لو تكرمتم 🙂 في حياة الممثل او الفنان في العموم شخصيتين .. شخصيته كإنسان طبيعي في بيته ومع أهله وصحابه .. وشخصيته كفنان مع جمهوره والنَّاس اللي بتحبه وبتابعه وشخصياته الكتيره في أعماله . مع أهلي وصحابي انا هو انا وعلى طبيعتي وفِي اغلب أوقاتي من غير ماكياج لاني باحب نفسي طبيعية الحمدلله وكتير باشارككم في لحظاتي .. وشخصيتي في المناسبات اللي تخص شغلي او ماشابه و فيها باحب ابقى متجدده ومختلفه وبوشوش مختلفه .. وباحب اشوف نفسي كل مره غير التانيه .. ودا بنحتاجه كتير كممثلين في اداء شخصيات مختلفه .. ودا معناه اني باحب اجرب كل اللوكات وبابقى مبسوطه وفِي لوكات بتعجبني وفِي لوكات لا .. والحقيقه بما اني باحب الموضة وكل مايخصها فابتابع اخر صيحات الموضه وفِي نفس الوقت ممكن احب لوكات قديمة برده وتستهويني لانه مهما لفينا ودورنا هانلاقي ان الموضه بتعيد نفسها وبتتكرر على مدار الوقت . احب اوضح ان اخر لوك ليا اخترناه انا وفريق العمل بعناية فائقة والحقيقه هو عاجبني جدا من فستان او شعر او مايكب " اتظلمو" في إضاءة ماكانتش احسن حاجه ، وباحترم وجهات النظر المختلفة طول ماهي بتتقال باحترام وتحضر .. اما عن الناس اللي عندها اصرار على " التنمر " وعندها اصرار على توجيه الفاظ خارجه عن إطار التحضر والأخلاق والأدب والاحترام فللأسف احب اقولكم " بصوا في المراية وعدو ١٠ وفكرو كدا بهدوء " للاسف مافيش اي فايده عادت عليكم غير إنكم ارتكبتم غلط في حق نفسكم . #اختارو_الفاظكم_وتعبيراتكم .. شكرا

A post shared by Lekaa Elkhamissi (@lekaa.elkhamissi) on

أردفت: “أما عن الناس اللي عندها إصرار على التنمر، وعندها إصرار على توجيه ألفاظ خارجة عن إطار التحضر والأدب والأخلاق والاحترام،  فللأسف أحب أقولكم، بصوا في المراية وعدوا 10 وفكروا كده بهدوء للأسف مفيش أي فايدة عادت عليكم غير أنكم ارتكبتم غلط في حق نفسكم”.

نرشح لك: صور: بعد دينا الشربيني.. عمرو دياب يظهر بـ”الدبلة”

شاهد: في الذكرى الأولى لوفاتها.. أرقام وتواريخ في حياة #شادية