بعد جدل تصريحها الأخير.. زينة ترد على المنتقدين

أثارت الفنانة زينة، جدلا كبيرًا مؤخرًا على مواقع التواصل الاجتماعي، بعد أن صرحت بأنها لا تحضر المهرجانات الفنية إلا إذا كان هناك سبب يستدعي حضورها، سواء تكريمها أو تقديمها لتكريم أحد زملائها أو كعضو لجنة تحكيم، مؤكدة على أنها لا تحب أن تكون مجرد فستان على السجادة الحمراء.

علقت “زينة” على ذلك الجدل، وقالت خلال لقائها مع برنامج The Insider، إن المواقع الإخبارية والصفحات الإلكترونية قامت بعمل مونتاج لحديثها مما جعل تصريحاتها مبتورة،.

نرشح لك: زينة: مبروحش مهرجانات إلا لو هيكرموني.. أنا مش فستان


تابعت، أنها قصدت بحديثها مساندة مهرجان بلدها، معلقة: “عاوزة أقف جنب مهرجان بلدي، واجتهد إني أساعده، مهرجان كبير وأنا لسة صغيرة ممكن أقدر أعمل حاجة، النجوم الكبار يروحوا معززين مكرمين، لكن احنا نتعب”.

أضافت: “أنا قولت لازم يبقالي وظيفة، مش أبقى فستان رايح، وهبقى فستان حلو، بس لو هعمل مجهود في اللبس، كمان أعمل مجهود إني أخدم المهرجان”.

يشار إلى أن “زينة” كانت قد قالت في تصريحات لـ”الإمارات نيوز”، أنها لا تحب أن تكون مجرد فستان على السجادة الحمراء، قائلة: “مبحبش ابقا موجودة عشان ابقا فستان معدي على السجادة الحمرا، بحب يبقا لي وجود سواء أستلم جايزة أو هسلم حد من زمايلي جايزة أو أكون لجنة تحكيم.. أنا ليا قيمة أنا مش فستان، أنا عمري ما روحت مهرجان غير يا واخدة جايزة يا بقدم جايزة لحد يا لجنة تحكيم.. لازم يبقا ف سبب للتواجد متربتش على كده في الشغلانة”.

تابعت: “في نجوم بينزلوا المهرجانات زي إلهام شاهين وليلى علوي دول اسمهم بيسند المهرجان، دول بيدوا المهرجان من تاريخهم، أنا أكيد معندش اسم زيهم عشان اسمي يسند المهرجان فمبروحش”.