نبيلة مكرم لأحمد موسى: شوف شغلي قبل الكُم القصير والطويل

ردت السفيرة نبيلة مكرم عبد الشهيد، وزيرة الهجرة وشؤون المصريين بالخارج، على الهجوم عليها بشأن ملابسها أثناء أداء اليمين الدستورية، حيث قالت: “أنا بتقبل الآراء بحكم منصبي الجديد”.

وأضافت خلال مداخلتها الهاتفية مع الإعلامي وائل الإبراشي، خلال برنامج “العاشرة مساءً”، على قناة “دريم2″، : “أنا شايفة إن شكلي كان لائق جدًا.. أنا دبلوماسية مصرية بعرف كويس جدا إيه اللي يتعمل وإيه اللي ميتعملش”.

ووجهت مكرم حديثها لأحمد موسى، الذي هاجمها في برنامجه، قائلة: “أنا بحترم رأيك لكن أنا أحب رأيك في المضمون اللي بعمله قبل ما تبص على الكم القصير والطويل”.

وأشارت مكرم، إلى أنها ستتصرف على ما كانت عليه طوال فترة عملها السابقة، قائلة: “هل لو الزميل شافني ببنطلون جينز خلال مقابلتي للمصريين هيقول ده غير لائق؟ أنا هعمل اللي بعمله وهشتغل زي ما كنت بشتغل واللي عايز يتكلم يتفضل وأنا بقبل الآراء”.

كان احمد موسى، مقدم برنامج “على مسئوليتي”، قد انتقد ملابس الوزيرة خلال حلف اليمين الدستورية امام الرئيس السيسي، قائلًا: “إن تاريخك محترم جدًا وكل الناس اللي اشتغلتي معاهم بيشيدوا بيكي، إنما الملاحظة إنه حلف اليمين أمام رئيس الجمهورية ما يصحش يكون بملابس (نص كم).. ميصحش كده”.

اقـرأ أيـضًا:

9 صور من حفل زفاف علي ربيع

سارة علام تعتذر لطالبة الصفر

وزير التعليم الجديد يحصل علي (صفر) في الـtyping

عكاشة: هيحصل بلاوي في 27 و28 و29 سبتمبر

البحث عن قرارات الرئيس في مقدمات إبراهيم عيسى

 نتائج التوقعات المرئية لتشكيل الحكومة المصرية.. مصطفى بكري 100% 

حزب أعداء “طالبة الصفر” مريم ملاك

فودافون لمدحت وحميد وأنوشكا: راحت عليكوا

.

تابعونا علي تويتر من هنا

تابعونا علي الفيس بوك من هنا