أحمد عز: الألفاظ الخارجة في "ولاد رزق 3" زي اللي بنسمعها في الشارع

علق الفنان أحمد عز، على إمكانية تقبل الجمهور للألفاظ الخارجة والايحاءات في فيلم "ولاد رزق 3"، موضحا أنها لا تختلف عما نسمعه في الشارع المصري.

أضاف "عز" خلال لقائه مع "رؤيا مصر": "مش شايف أن الألفاظ الخارجة مختلفة عن الأجزاء السابقة أو اللي بنسمعه في الشارع، أو سياق الفيلم في إطار كوميدي".

اشار: "أنا مش مع تسميتها ألفاظ خارجة، هي إيحاءات مش ألفاظ خارجة، إحنا بنراعي بنقدم الفيلم لمين ومش أول جزء نقدمه، والأهم أن في رقابة لو كان في حاجة ماكنتش نزلت".

وعن فكرة المنافسة مع زملائه قال: "مش شاغل بالي مين فين، بتمنى أنجح وسط زمايلي الناجحين ده اللي يهمني، ومعنديش عصبية اللي هو أنا ومن بعدي الطوفان، دي حاجة مش صحية".


فيلم "ولاد رزق 3" من بطولة أحمد عز، عمرو يوسف، آسر ياسين، سيد رجب، محمد ممدوح، علي صبحي، إضافة إلى عدد من النجوم العالميين، وهو من تأليف صلاح الجهيني وإخراج طارق العريان.

تدور أحداث هذا الجزء، بعد مرور سنوات وانفصال الأخوة في طرقهم الحياتية المختلفة، حتى يعود شبح من الماضي ليلقي بظلاله على ولاد رزق، مما يجبرهم على العودة إلى حياة الجريمة والسرقة مرة أخرى حتى ينجوا بأنفسهم، في عملية مصيرية هي الأكبر والأخطر والأهم في تاريخ ولاد رزق.

نرشح لك: من فيلم "ولاد رزق 3".. أغنية "ناس مظبوطة" لـ عنبة