ابنة مريم فخر الدين ترد على تصريح والدتها "بنتي عايزة تبقى ولا حاجة"

كشفت إيمان، ابنة الفنانة الراحل مريم فخر الدين، عن رأيها في فيديو والدتها الشهير، الذي كانت تتحدث فيه عنها، مؤكدة أنها تريد أن تصبح "ولا حاجة"، على حد وصف الأخيرة.

قالت "إيمان" خلال حوارها في بودكاست "لحظات"، إن عندما يرسل لها أي شخص فيديو لوالدتها الراحلة تكون خائفة من رؤيته، موضحة: "لما حد بيبعت لي فيديو عن ماما ببقى مرعوبة وأنا بفتحه".

أضافت أنها لا تحب الفيديو الذي تتحدث فيه والدتها عن طموحها، موضحة: "في فيديو كنت بكرهه أوي، وهي بتقول: (بنتي عايزة تطلع ولا حاجة).. إيه ولا حاجة دي؟ أنا اشتغلت مدرسة وفي الهيلتون، هو عشان مش عايزة أشتغل في السينما أبقى ولا حاجة!".

تابعت أنها عانت كثيرا في طفولتها، لأن والدتها كانت تعمل في مجال التمثيل، ولم تكن تريد أن يحدث لأبنائها مثلما حدث معها، مؤكدة أنها عملت في مجال التدريس لمدة 20 عاما.


كانت الفنانة الراحلة مريم فخر الدين، قد صرحت قبل سنوات في أحد البرامج أن ابنتها تريد أن تصبح "ولا حاجة"، وتم تداول الفيديو خلال السنوات الأخيرة بشكل كبير وساخر.

وكانت مريم فخر الدين قد قالت خلال التصريح: "بنتي بعد الثانوية العامة قال لي عايزة أطلع ولا حاجة، قولت لها طب أطبخي لك طبخة أو اعملي لك فنجان قهوة، قالت لا بالكتير بالكتير أعمل شاي، طبعا أنا كنت محطمة، وقولت لها طيب تعالي مثلي، لكنها بتكره السينما خالص".

تابعت: "إنما اتضح كلمة ولا حاجة دي ليها طريق عظيم جدا، وهي ناجحة أكتر مني، لأنها بتركب عريبة جوزها اللي دافع تمنها مش هي، أنا يوم ما أركب عربية لازم اشتريها وأصلحها لو خربت.. وساكنة في بيت أحسن من بيتي، وجوزها مبسوط منها جدا، لأن واحدة معملتش ولا حاجة فعلطول مبتسمة هتزعل ليه".

نرشح لك: بعد تسريب محادثة له.. تصريحات جديدة لـ حسام حبيب عن شيرين