بعد إحياء زفاف دون مقابل.. تامر حسني: نفسي أفرح الدنيا كلها

كشف الشاعر الغنائي تامر حسين عن كواليس موقف إنساني قام به الفنان تامر حسني، حين قرر إحياء حفل زفاف أحد أصدقائه دون مقابل مادي.

كتب "حسين" عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "شكرا لأخويا وحبيبى والنجم الكبير المُحترم.. موقف إنساني من مواقف تامر المحترمة جدا اللي بيعملها كتير من قلبه وبيفرح بيها ناس كتير بتحبه".

أضاف أنه طلب منه إرسال رسالة صوتية إلى شقيق صديقة له، لأنه يحبه ويرغب في مباركة منه، مشيرا إلى أنه على الفور سأله عن اسم العريس واسم عروسته، ومن ثم عن مكان حفل الزفاف.

تابع: "قلت له لا الموضوع كده كبر بلاش يا تيمو كتر ألف خيرك، مباركتك دي هتفرحهم وفضلت ألح عليه بأكتر من رسالة ميجيش، لأني شخصيا هروح من 8 لـ10 وهمشي عشان عندي فرح تاني معزوم فيه مردش عليا".

أوضح "قلت أكيد فهم إنها مش مستاهلة، وروحت الفرح ومشيت، لكن جالي تليفونات من كل اللي في الفرح شكر وصريخ واندهاش، وفرحة ما بعدها فرحة للعريس وعروسته وأهاليهم وأصحابهم إن تامر حسني جه وبارك وغنا بلا أي مُقابل".

اختتم: "دي حركة بجد عُمري ما هنسهالك يا أبو الذوق والواجب والجدعنة والإنسانيات.. ربنا يقدرك على كل الخير ويزيدك من وسع يا تيمو ومتشكر جدا جدا جدا جدا.. شرفتنى والله".

من جهته، رد الفنان تامر حسني على رسالة الشكر الذي قدمها "حسين"، قائلا: "حبايبك حبايبي يا تيمو.. وكفاية فرحتهم الجميلة اللي شوفتها في عينيهم، ربنا يسعدهم ويسعدك ما هو أنت السبب.. والله والله أنا ببقى نفسي أفرح الدنيا كلها لو وجودي هيفرحهم، ويشهد ربنا إني على قد ما بقدر بعمل كده من يوم ما ظهرت".

تابع: "شكراً على كلامك الجميل الراقي.. ومليون مبروك لصاحبك العريس الجميل مارڤن وعروسته الجميله ميرنا.. العمر كله في حضن بعض وتحت سقف واحد يا رب".


يشار إلى أن الفنان تامر حسني كان قد انتهى مؤخرا من تصوير فيلمه "ريستارت"، الذي من المنتظر عرضه بدور العرض السينمائية في عيد الفطر المقبل 2025.

فيلم "ريستارت" من بطولة تامر حسني، هنا الزاهد، باسم سمرة، عصام السقا وميكا، من تأليف أيمن بهجت قمر وإخراج سارة وفيق.