تعليق نيللي كريم على أزمة أحمد مالك

دافعت الفنانة نيللي كريم، عن الفنان الشاب أحمد مالك، بعد الهجوم الذي تعرض له، إثر تصوير ونشر فيديو يظهر فيه مع شادي حسين، مراسل برنامج “أبلة فاهيتا”، وهما يسخران من جنود الأمن المركزي بشكل مسئ بميدان التحرير، في ذكرى ثورة 25 يناير وعيد الشرطة.

وأكدن نيللي من خلال منشور على صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، على أن مالك “غلط واعتزر”،مضيفة: “مالك إنسان حقيقي يعني صادق بيعمل اللي بيحسه أحمد غلط واعتزر طيب انتم مفيش حد فيكم غلط قبل كدة مفيش حد في عياله واخواتك أو اصحابك غلط قبل كدة فجأة كلكم بقيتوا ربنا”.

وجاء في نص المنشور:

“معلش انا اتاخرت علي كلامي عن احمد مالك الي بعتبرة زي ابني دي صورة من فيلم “اشتباك ” الي قعدنا نصور في شهور و كلنا مع بعض في عربية ترحيلات و شرط الفيلم ده ان كان لازم نكون مع بعض طول الوقت سيبك ان احمد فنان موهوب و لي مستقبل كبير علشان هو فنان حساس و صادق ، اهم شي ان هو انسان حقيقي يعني صادق بيعمل الي بيحسة ، احمد غلط و اعتزر ، طيب انتم ما فيش حد فيكم غلط قبل كدة ما فيش حد من عيالة و أخواتك او أصحابك غلط قبل كدة كلكم فجًّا بقيتة ربنا …… ما تفكر دقيقة قبل ما تحاكم حد اقعد مع نفسك و استغفر ربنا قبل ما تكتب كلمة عن حد ما تعرفوش ………. بجد يا ساتر عليكم يا ناس ……… احمد انا سعيدة أني اشتغلت معاك و انت عامل دور جامد في فيلمك الجديد”اشتباك” و انشاء الله نشتغل مع بعض تاني و خامس”.

نرشح لك: الشركة المنتجة لـ “هيبتا” تتمسك بأحمد مالك

نيللي كريم - مالك

اقـرأ أيـضـًا:

حقيقة قرابة نجم “مسرح مصر” بالضيف أحمد

15 صورة من حفل النهار 2016

أشهر 5 فيديوهات لمراسل أبلة فاهيتا

إعلام 25يناير مشاهد باقية‬

لهذا السبب.. هاجم تليمة أبو تريكة

أبو تريكة يكشف عن وصيته لأول مرة

عدد قياسي من النجوم في حفل إطلاق osn يا هلا سينما

محمد عبد الرحمن يكتب : القاسم المشترك بين إيهاب طلعت ومحمد مرسي

ثلاثة إعلاميين في ثلاجة mbc مصر

.

تابعونا علي الفيس بوك من هنا

تابعونا علي تويتر من هنا